loading...
احکام حق از طریق ولایت فقیه
saeed بازدید : 7 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

خداوند تعالی کسانی را که با خویشاوندان خود قطع رابطه می‏کنند ، در سه جای قرآن مورد لعن و نفرین قرار داده است.

1- «فَهَلْ عَسَیْتُمْ إِن تَوَلَّیْتُمْ أَن تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ وَتُقَطِّعُوا أَرْحَامَكُمْ(22) أُوْلَئِكَ الَّذِینَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَأَعْمَى أَبْصَارَهُمْ(23)» «اگر از فرمان خدا رویگردان شوید ، آیا جز این انتظار می‏رود که در زمین فساد کنید و قطع رحم نمایید؟ آنها کسانی هستند که خداوند آنان را لعنت کرده است.» (محمد: 22- 23).

saeed بازدید : 1 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

با سلام خدمت شما عزیزانی که از این وبلاگ دیدن می کنید

در این پست قراره نظر مراجع تقلید رو درباره صله رحم بنویسم، ولی قبل از این معنای صله رحم رو منویسم بعدش نظر مراجع رو می نویسم.

معنای صله رحم :  صله رحم یعنى پیوند با خویشاوندان، که گاه با دیدار آنها حاصل مى شود، و گاه با نامه، یا تلفن، یا دعوت از آنان، یا طرق دیگر. و خویشاوندان خیلى دور را شامل نمى شود، و مادام که محذور و مانع شرعى و عرفى در کار نباشد، نباید قطع کرد.

 

saeed بازدید : 3 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)
به نام خدا
از نظر اسلام و نظر مراجع تقلید اعظام، زن نمی تواند امام جماعت مرد ها باشد، و فقط بعضی از مراجع اجازه داده اند که زن امام جماعت زنان دیگر باشد و بعضی دیگر همین مقدار را هم اجازه نداده اند، که حکم مراجع و نظرشان را در ادامه مطلب نوشته ام.
فقط یک سوال، چرا زن نمی تواند امام جماعت برای مردها باشد؟
علت اصلی و فلسفه این موضوع برای ما مشخص نیست، ولی می توان فهمید که اگر زن امام شود به طور طبیعی اندام زنانه در جلوی مردان و شنیدن صدای زنان تحریک کننده است و نماز را که ذکر و یاد خداوند و خلوت نمودن با او و مبارزه با وسوسه شیطان است ، از حقیقت خود منحرف می کند و این با روح عبادت و پرستش الهی سازگار نیست، و از نظر اسلام تحفظ زن و عفاف و حجاب و دوری از نگاه نامحرمان و مختلط شدن با مردان برای سلامت جامعه بسیار اهمیت دارد و تاکید اسلام بر این است که زن و مرد نامحرم حتی الامکان در جامعه اختلاط نداشته باشند مگر در موارد ضرورت، بنابراین ما از این موضوعات می توانیم علت حرام بودن امامت زن برای مردان را بفهمیم.
saeed بازدید : 9 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)
به نام خدا
با سلام خدمت شما دوستان؛
یکی از وسایلی که امروزه‏‏ بعضی از مردم از آن استفاده می کنند، ماهواره ( ریسیور و دیش) است، ولی مسئله اینجاست که آیا ما تا به حال برای داشتن و استفاده کردن از این وسیله، حکم شرعی و نظر مرجع تقلید خود را پرسیده ایم؟ و یا اینکه مسئله را اینگونه توجیه کرده ایم که چون همه دارند ما نیز می توانیم داشته باشیم، خوب حالا اگر به فکر این افتاده اید که نظر مرجع تقلید خود را در خصوص داشتن این وسیله بدانید، لطفا تا آخر پست با ما همراه باشید.



saeed بازدید : 7 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)
به نام خدا
با سلام خدمت شما دوستان عزیز، بعضی از خوراکی ها و آشامیدنی ها از نظر خداوند و دین اسلام حرام شده است، ولی چیزی که بین مردم رواج پیدا کرده و عامه ی  مردم فقط به خاطر مصرف شدن آن در جامعه ، آن را به عنوان خوردنی های حلال می دانند و از روی نا آگاهی مصرف می کنند، در حالی که حکم اسلام با افکار این افراد فرق می کند. 
و یکی از این موارد، متداول شدن خوردن گوشت خرچنگ در بعضی از رستورانها و  فروش آن در بعضی از فروشگاها به عنوان خوردنی های حلال است.
این بی اطلاعی از حکم حرمت، توجیه قابل قبولی برای مصرف آن نیست، بلکه یکی از واجبات یاد گیری احکام می باشد، و در این زمان که دسترسی به احکام از طریق تلفن و اینترنت و غیره آسان شده است، بی اطلاعی از احکام اصلا توجیه قابل قبولی نیست.
saeed بازدید : 2 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)
به نام خدا
با سلام
عید غدیر خم و عید ولایت را خدمت شما دوستان و  تمام مسلمانان دنیا تبریک می گویم.
سوالی که در مورد عید غدیر وجود دارد مسئله امامت است؛ که آیا لازم است، بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  شخصی به عنوان جانشین برای ایشان تعیین شود یا خیر؟

saeed بازدید : 2 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)
به نام خدا
با سلام خدمت شما دوستان عزیز، همان طور که می دانید ماه محرم نزدیک است، شیعیان و محبّان اهل بیت علیهم  السلام در این ماه لباس سیاه به تن کرده و در عزای سالار شهیدان امام حسین علیه السلام به عزاداری می پردازند، در این بین، بعضی از عزادارها با قمه زدن و کارهایی از این قبیل باعث ایجاد بعضی از شبهات در ذهن افراد غیر شیعه می شوند، که این اعمال باعث لطمه زدن به دین مبین اسلام، و همچنین مذهب شیعه می شود، که در این خصوص  علما و مجتهدین احکامی را از خود صادر کرده اند، که توجه و گوش دادن به این دستورات بسیار مهم و باعث بقای اسلام می باشد.
saeed بازدید : 13 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)
به نام خدا
با سلام خدمت شما دوستان، قبل از گذاشتن این پست باید به خاطر تاخیر در پست هایم از شما معذرت خواهی کنم.
و اما مسئله ای که می خواهم در این پست قرار دهم در مورد عملی است که شاید برای اکثر ما اتفاق افتاده باشد و به خاطر ندانستند مسئله با شک و شبهه نماز را ادامه داده باشیم و یا اینکه نماز را از سر گرفته باشیم، ولی واقعا نظر مراجع تقلید ما در مورد کسی که بی اختیار قبل از گفتن ذکر سجده سر از روی مهر بردارد چست؟

تعداد صفحات : 4

درباره ما
http://www.provincelawyer.rozblog.com/talk چت روم اختصاصی فعال شد می توانید در هر مورد که خلا ف جمهوری اسلامی ایران نباشد حرف بزنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    چت روم
    با سلام چت روم این سایت فعال شد برای ورود به چت روم باید عضوشوید در این چت روم به سوالات نیز پاسخ داده می شود http://www.provincelawyer.rozblog.com/talk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 290
  • بازدید کلی : 627
  • کدهای اختصاصی
    http://www.provincelawyer.rozblog.com/talk