loading...
احکام حق از طریق ولایت فقیه
saeed بازدید : 10 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

به نام خدا

  باسلام

با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، مسئله ای که بین کشورهای اسلامی، مهم و دغدغه اصلی مسلمانان بوده است، آغاز ماه مبارک رمضان و ماه شوال و رویت هلال شب اول و آخر ماه می باشد.

بنابراین با توجه به فرا رسیدن این ایام تصمیم گرفتم تا مسائل و استفتائات مراجع تقلید که مربوط به رؤیت هلال ماه  است را برای شما بنویسم. اما قبل از آن باید به نکته ای اشاره کنم و آن، اینکه بعضی از مردم ، علت اصلی این اختلافات را نظر مراجع تقلید می دانند و در اکثر موارد انگشت اتهام خود را به سوی مراجع تقلید دراز کرده و آنها را مقصر واقعی این جریانات می دانند، در حالی که اینگونه قضاوتها صحیح نمی باشد و پیدا کردن ماه در اول و آخر ماه رمضان از مصادیق احکام است نه از باب صدور حکم و فتوا که مراجع را مقصر بدانیم. و اخباری هم که ما در اول و آخر ماه رمضان از دفاتر آیات عظام تقلید میشنویم به خاطر خبرهایی است که از افراد مورد اعتماد مراجع تقلید در مورد رؤیت هلال ماه به آنها خبر داده می شود است. پس منشا اصلی این جریانات، اختلافی است که مردم بر سر دیدن یا ندیدن ماه دارند وگرنه در مورد ثبوت اول رمضان و آخر ماه رمضان بعد دیده شدن ماه هیچ یک از علما و مراجع تقلید با هم اختلافی ندارد.

 

saeed بازدید : 10 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

به نام خدا

با سلام

مسئله ی مهمی که در زمینه ی رؤیت هلال ماه وجود دارد این است که، اگر در شهری هلال ماه رؤیت شود آیا اول ماه فقط برای همان شهر ثابت است یا اینکه برای شهرهای دیگر  که هلال ماه در آنها دیده نشده است هم ثابت می شود؟

 

saeed بازدید : 14 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

به نام خدا

با سلام، خدمت شما دوستان عزیز ، قبل از نوشتم مسئله این پست باید از تمام دوستانی که نسبت به بنده لطف داشتن و به وبلاگم اومدن و نظر دادند تشکر کنم و امیدوارم مسائلی که در این وبلاگ نوشته می شود، مورد بهره برداری و استفاده شما دوستان قرار بگیرد.

مسافرت در ماه رمضان

سوالی که ممکن است ذهن شما دوستان را مشغول کند و شاید حکم آن  ندانید این است که؛ آیا می شود روزه خود را عمداً، با مسافرت کردن بخوریم؟(مثلاً بعضی از روزه های بلند که در تابستان باید روزه شویم را با مسافرت کردن بخوریم و قضای این روزه را در روزهای کوتاه زمستون بگیریم) و آیا اگر به قصد خوردن روزه، به مسافرت برویم روزه ما علاوه بر قضا کفاره هم دارد یا خیر؟

saeed بازدید : 4 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

به نام خدا

با سلام خدمت شما دوستان عزیز، امیدوارم نماز و روزه هاتون قبول واقع شده باشه،

چندی پیش، یکی از دوستانم در ماه مبارک رمضان قصد سفر داشت،که من برای گرفتن کتابی که به او داده بودم، به منزلش رفتم، وقتی رسیدم دوستم در مورد روزه ی آن روز و اینکه آیا می توانند قبل از اینکه به سفر بروند(در وطن) چیزی بخورند و ... از من سوال کرد، این شد که من  تصمیم گرفتم حکم این مسئله را برای دوستم توضیح بدهم، و فکر کردم بهتر باشد این حکم را برای شما دوستان نیز بنویسم، بنابراین احکام آنرا در اینجا برای شما عزیزان قرار خواهم داد.

(اگر وقت ندارید تمام پست را بخوانید، فقط به نموداری که در ادامه مطلب است نگاه کنید، که خلاصه تمام مطالب این پست می باشد)


saeed بازدید : 6 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

به نام خدا

با سلام خدمت شما دوستان عزیز، در فرهنگ اسلامی اولین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت به فطرت معین شده است، زیرا مسلمانان روزه دار در طول ماه رمضان با ارتباط با خداوند متعال و استغفار از گناهان، روح و جان خویش را از تمام آلودگی های ظاهری و باطنی كه بر خلاف فطرت آن هاست، پاك نموده و به فطرت واقعی خود برمی گردند.

پس روز عید فطر، هم پاكسازی روح از آلودگی شرك و هم پاكسازی از اخلاق رذیله و هم پاكسازی عمل از محرمات و هرگونه ریا و هم پاكسازی مال و جان به وسیله دادن زكات در راه خدا است. زیرا طبق آیه «أخُذُ مِن أموالِهِم صَدَقَه تطهرهم و تزكیهم بها» (توبه/ 103) (از اموال آنها صدقه ای (زكات) بگیر تا آنها را به وسیله آن پاكسازی و تزكیه كنی)، دادن زكات سبب پاكی روح و جان است.

خوب حالا که این موارد را فهمیدید، برویم سراغ اینکه زکات فطره را چه کسانی باید بدهند.

 

درباره ما
http://www.provincelawyer.rozblog.com/talk چت روم اختصاصی فعال شد می توانید در هر مورد که خلا ف جمهوری اسلامی ایران نباشد حرف بزنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    چت روم
    با سلام چت روم این سایت فعال شد برای ورود به چت روم باید عضوشوید در این چت روم به سوالات نیز پاسخ داده می شود http://www.provincelawyer.rozblog.com/talk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 285
  • بازدید کلی : 622
  • کدهای اختصاصی
    http://www.provincelawyer.rozblog.com/talk